Arnab untuk dijual

  • Anda ingin miliki arnab? Sila hubungi saya di 019-4944498 atau datang sendiri ke 1852 Kampung Tersusun Pongsu Seribu, Kepala Batas

Thursday, September 30, 2010

mengasyikkan

Salam sejahtera untuk semua.
Antara perkara yang menjadi keasyikanku dalam hobi memelihara arnab ni ialah menantikan kelahiran dan melihat anak-anak membesar dari tanpa sebarang bulu di badan mereka, kemudian membesar menjadi anak-anak yang comel, gebu dan geram dilihat. Kitaran ini kini berlaku hampir setiap hari dengan jumlah arnab yang semakin bertambah. Mungkin juga ia merupakan cara aku menghilangkan stress dan lain-lain masalah harian. Walaubagaimanapun dari satu lagi pandangan, hobi ini mungkin juga penyebab kepada masalah lain, maklum sajalah dok belek si arnab aja, anak isteri pula macamana? Pandai-pandailah bahagikan masa.....

Sedikit perkembangan tentang arnab di KAA. Hari ini Mixie telah melahirkan 7 anak. Mixie telah dikahwinkan dengan Storm, anak kacukan English spot pada 29 Aug 10. Pada kelahiran pertama, Mixie mendapat 2 anak. Hanya se ekor yang masih hidup. Kini Mixie telah ditempatkan dalam sangkar baru yang menggunakan wiremesh ukuran kecil. Kemungkinan besar tiada lagi gangguan oleh tikus kali ini. Didoakan semoga semua anak-anak Mixie akan hidup dan membesar dengan baik.
    
Mixie, baka kacukan

Licin (ND) juga dijadualkan akan melahirkan anak pada hari ini. Setakat petang tadi, belum nampak lagi Licin mencabut bulunya. Mungkin malam atau besok pagi rasanya ia akan lahirkan anak.

2 comments:

  1. Askm,
    Cucu2 yg banyak ni dok buat apa? Simpan ka juai...Jealous gak dok baca dapat cucu sampai 7..8 ekoq sekaligus...Anyway tahniah kerana nampak sangat berjaya..

    ReplyDelete
  2. Salam, cucu-cucu tak dapat lari.... yang "marah" tentu la kena juai...
    Ada sebahagian kecil dijual, yang membesar di KAA kebanyakannya terus dibiakkan. Ada juga sebahagian kecil terutama yang jantan, menjadi juadah keluarga.

    ReplyDelete