Arnab untuk dijual

  • Anda ingin miliki arnab? Sila hubungi saya di 019-4944498 atau datang sendiri ke 1852 Kampung Tersusun Pongsu Seribu, Kepala Batas

Tuesday, May 10, 2011

Lop Ear jantan

Salam sejahtera,
Pencarian baka jantan jenis lopear telah berakhir dengan pembelian 2 ekor anak dari kedai pet dekat kampung tempat aku membesar di Balik Pulau. Semasa aku pulang menziarahi kedua ibu bapa aku yang menetap di sana, aku sempat singgah di kedai haiwan yang acapkali aku singgah bila pulang ke kampung. Alhamdulillah ada 3 ekor anak lop ear pada hari tu dan aku telah sambar 2 ekor. Anak Anggora dalam 15 ekor semuanya telah ditempah.

Aku mempunyai 3 ekor induk betina jenis Lop Ear (Holland Lop) tapi di sebabkan baka jantan telah pun menemui Penciptanya, aku hanya kacukkan dengan baka Lionhead buat masa ini. Tak mahu biarkan mereka "kering" terlalu lama kerana mungkin susah untuk dikahwinkan kelak. Nak tunggu anak jantan yang baru 2 bulan tu, terpaksa tunggu 4 bulan baru nak matang.

Wallop - generasi kedua, Salji - baka dari BM, Mawar - baka dari Azlan Kg. Lalang.

No comments:

Post a Comment