Arnab untuk dijual

  • Anda ingin miliki arnab? Sila hubungi saya di 019-4944498 atau datang sendiri ke 1852 Kampung Tersusun Pongsu Seribu, Kepala Batas

Friday, November 6, 2009

Koko beranak 7

Alhamdulillah pagi ini (Jumaat, 6 Nov 09) selepas balik solat Subuh dari surau, aku meninjau kotak sarang si Koko. Hah, nampak banyak bulunya dalam kotak tu. Tentu dah beranak ni. Aku mencari sebatang kayu lalu aku kaiskan sedikit bulu-bulu dalam kotak tu untuk mendapat kepastian. Ya.. dah ada anaknya didalam kotak tu. Aku terus membilang dan aku dapati 7 ekor semuanya. Sama seperti kelahiran pertama Koko. Nombor 7 ni adalah nombor bertuah si Koko dan aku juga turut sama berkongsi nombor yang sama. Keluarga aku 7 beradik begitu juga bilangan keluarga isteri aku. Anak kami juga 7 orang. Memang satu keluarga besar menurut kebiasaan orang sekarang. Penternakan arnab aku ini sedikit sebanyak menjadi salah satu sumber makanan untuk keluarga kami selain dari ayam kampong yang dibela sebelah rumah.

Anak Koko ada pelbagai warna, merah yang akan menjadi putih, kelabu dan gelap. Gabungan warna pada Koko dan “buck” arnab jantan dari Bkt Gedung. Aku berharap anak-anak Koko akan hidup membesar semuanya dengan baik.

No comments:

Post a Comment