Arnab untuk dijual

  • Anda ingin miliki arnab? Sila hubungi saya di 019-4944498 atau datang sendiri ke 1852 Kampung Tersusun Pongsu Seribu, Kepala Batas

Tuesday, October 12, 2010

Belum ku temui

Salam buat semua peminat arnab,
Aku bercita-cita untuk menjadi penternak arnab baka pedaging dan kini telah memiliki beberapa jenis baka yang diternak. NZW, English spot, Chincilla, Dutch adalah antara baka yang aku miliki. Hanya dua ekor, (NZW dan Dutch) yang mempunyai saiz agak besar lingkungan 2.5 kg shj. Aku masih mencari baka bersaiz besar untuk diternak. Flemish Giant & California ialah diantara baka yang aku masih cari-cari.
Kebanyakan baka yang aku miliki kemungkinan besar telah dikacukkan dengan baka lain dan tumbesarannya tidak lagi seperti baka asal. Kalau ada sesiapa di utara ni tahu dimana aku boleh dapatkan baka pedaging saiz 3kg ke atas, silalah maklumi aku.

No comments:

Post a Comment