Arnab untuk dijual

  • Anda ingin miliki arnab? Sila hubungi saya di 019-4944498 atau datang sendiri ke 1852 Kampung Tersusun Pongsu Seribu, Kepala Batas

Tuesday, October 26, 2010

Kelab 8

Salam sejahtera,
Angka 8 dikatakan sebagai angka yang memberikan tuah pada kebanyakan orang Cina. Di KAA, Kelab 8 telah ditubuhkan untuk keahlian kepada induk yang melahirkan anak 8 ekor atau lebih. Setakat ini hanya 2 ekor induk sahaja yang telah menjadi ahli. 
Ahli 001 ialah Si Arang, anak kepada Koko & Rex1 yang dilahirkan pada 6 Nov 2009. Pada usianya yang sudah hampir setahun, Arang telah dua kali melahirkan anak 8 ekor atau lebih. Pada 27 Ogos 2010, Arang telah melahirkan 9 anak dan pada 18 Okt 2010 yang lalu, 8 anak. Alhamdulillah nampaknya semua 8 anak yang dilahirkan bulan ini masih sihat dan aktif. Harap-harap mereka akan membesar dengan baik.
Arang, lahir di KAA


Anak Arang, 8 ekor
Ahli 002 ialah Sayong, baka NZW. Usia Sayong juga dalam lingkungan setahun dan telah melahirkan anak sebanyak 4 kali. Pada kelahiran yang terakhir 18 Okt 2010 minggu lepas, Sayong telah melahirkan 10 ekor anak. Malangnya se ekor telah pulang menemui Penciptanya. Kini hanya 9 yang masih hidup. Anak-anak Sayong tidak dipindahkan pada ibu tumpang kerana dirasakan Sayong yang berbadan sihat dapat menjaga anak-anaknya dengan baik. Makan minum dan sedikit makanan herba tambahan perlu dijaga agar bekalan susu untuk anak-anaknya mencukupi. Anak kali ini ialah hasil perkahwinan dengan Badang. 
Anak Sayong, tinggal 9 dari 10

Sayong, baka NZW berat 3kg
Buat masa terdekat, KAA akan berusaha menambah stok pedaging sedikit demi sedikit. Baka kacukan akan terus dipelihara tapi akan dikurangkan perlahan-lahan. Kemungkinan besar mereka akan menjadi lauk jika tidak dapat dijual.

No comments:

Post a Comment