Arnab untuk dijual

  • Anda ingin miliki arnab? Sila hubungi saya di 019-4944498 atau datang sendiri ke 1852 Kampung Tersusun Pongsu Seribu, Kepala Batas

Monday, May 17, 2010

Aku kehairanan

Aku hairan melihat anak-anak si Koko mati se ekor demi se ekor. Kini hanya tinggal 2 dari 6 ekor pada mula kelahiran. Kematian pertama, aku hanya temui kepala salah seekor dari anak si Koko. Biasanya ibu arnab akan makan anaknya sebagai cara untuk menyelamatkan diri atau anaknya dari sesuatu bahaya. Setelah kematian pertama itu aku telah memeriksa anak-anak yang lain dan didapati sebahagian dari kaki anak-anak itu seperti telah digigit oleh sesuatu. Perbezaan ketara pada anak-anak yang luka kakinya ialah badan mereka agak kecut, mungkin tak dapat minum susu ibu kerana pergerakan mereka menjadi terhad.


Pada Sabtu lepas aku cuba membantu anak-anak tersebut  untuk minum susu ibunya. Aku membaringkan Koko dan semasa proses meletakkan anak ke putting susu si Koko, Masya Allah, aku terkejut melihat hampir semua puting susu Koko terdapat kesan-kesan luka. Aku dapati hanya satu atau dua puting susu Koko yang masih elok.. Kasihan si Koko dan anak-anaknya. Aku tak dapat mengagak apa punca sebenar perkara ini terjadi. Sedih juga kerana tak pasti apa yang perlu dibuat setakat ini.


No comments:

Post a Comment