Arnab untuk dijual

  • Anda ingin miliki arnab? Sila hubungi saya di 019-4944498 atau datang sendiri ke 1852 Kampung Tersusun Pongsu Seribu, Kepala Batas

Tuesday, August 17, 2010

Aku kehairanan, peristiwa sedih

Salam Ramadan buat semua,
Aku hairan dan sedih melihat dua anak arnab aku mati dua hari berturut-turut tanpa aku ketahui punca sebenar kematian itu. Kelmarin se ekor anak mati dengan kepalanya hampir hancur. Pagi ini se ekor lagi mati dengan cara yang sama. Kepalanya hilang terus dengan sedikit luka dibahagian badan. Aku mendengar anak tu menjerit pada waktu aku bangun untuk bersahur. Biasanya arnab jarang berbunyi kecuali dalam dua kes (ikut pengalaman), pertama apabila ia benar-benar sakit dan kedua selepas mengawan (kadang-kadang).
Anak arnab sehari sebelum kematiannya

Aku biasanya menyalahkan si tikus jika anak arnab mati selepas kelahiran hingga dalam lingkungan seminggu. Tapi yang menghairankan aku, anak ini sudah besar (24hari). Mungkinkah ibunya sendiri? atau ada makhluk lain yang telah menjadikan anak ini sebagai mangsanya?
Kepala arnab dimakan makhluk misteri
Aku terfikir juga mungkinkah ini akibat perbuatan ular? Wallahua'lam. Satu lagi pengalaman yang menyedihkan.

No comments:

Post a Comment