Arnab untuk dijual

  • Anda ingin miliki arnab? Sila hubungi saya di 019-4944498 atau datang sendiri ke 1852 Kampung Tersusun Pongsu Seribu, Kepala Batas

Saturday, August 7, 2010

Makan anak

Salam,
Dua hari berturut-turut aku terserempak Owasso memakan anak-anaknya. Kelmarin aku terlihat bahagian kepala anaknya masih dimulut Owasso dan hari ini aku dapati dua ekor kepala anaknya dalam sangkar. Mulut Owasso masih mengumit kemungkinan baru sahaja lepas memakan anak-anaknya. Aku berasa kesihan dan menyesal tidak bertindak awal menumpangkan anak-anak Owasso pada ibu lain. Pagi ini aku terus menumpangkan anak-anak Owasso pada Sheera. Owasso pada asalnya melahirkan 7 anak dan kini hanya tinggal tiga sahaja.
Aku memikirkan beberapa perkara yang telah aku lakukan yang mungkin sensitif kepada Owasso. Semua  perkara ini mungkin membuatkan Owasso bertindak memakan anaknya sendiri.
Pertama ialah aku telah memindahkan Owasso ke sangkar lain selepas ia melahirkan anak-anaknya. Aku berbuat demikian untuk mencegah daripada serangan tikus yang telah memakan anak-anak Sayong beberapa hari sebelum itu. Dua ibu lain yang dipindahkan kesangkar lain tidak berperangai seperti Owasso. Kedua aku telah menukarkan jenis pallet yang diberikan. Aku perhatikan makanan dalam bekas makanan Owasso masih banyak seperti tidak dijamah olehnya. Disebabkan kelaparan, mungkin Owasso telah mengorbankan anak-anaknya sendiri untuk hidup. Pengalaman ini menjadi pengajaran buat aku terutama sekali bila bertindak sesuatu melibatkan Owasso.

1 comment:

  1. rasanya sebb yg kedua tu..mgkin dia xbiasa ngn pallet baru tu..huhu

    ReplyDelete