Arnab untuk dijual

  • Anda ingin miliki arnab? Sila hubungi saya di 019-4944498 atau datang sendiri ke 1852 Kampung Tersusun Pongsu Seribu, Kepala Batas

Tuesday, May 19, 2009

Mencari Baka





Arnab yang mula sekali aku beli adalah dari jenis Angora. Aku ke B. Pulau membeli sepasang arnab ini dan pada masa yang sama sempat menziarahi kedua ibubapaku. Memang sebelum ni aku tak pernah ambil kesah jenis-jenis arnab yang terdapat kat Malaysia ni. Dulu arnab yang aku pernah bela hanya berwarna putih jenis kampung. Mungkin dah ramai orang yang mengimport pelbagai jenis arnab di Malaysia ni.

Gambar-gambar ni adalah pasangan arnab (Angora) yang aku beli tu, 8 Mac 2009.

Pasangan arnab kedua adalah dari jenis kampung yang dibeli pada 9 Mac 2009 dari petshop di pekan K. Batas. Isteriku telah ke sana bersama anak-anak untuk membeli ikan hiasan untuk akuarium mereka. Jadi bila dah ternampak anak-anak arnab tu, terus isteriku memberitahu aku. Aku yang tengah excited terus aje minta dia belikan sepasang. Kedua-dua ekor arnab tu warna kelabu. Tapi umur salah seekor dari kelabu tu tak panjang, dah meninggal entah kenape tak tahu. Hu hu sedih gak.

No comments:

Post a Comment